web stats

Yüksek kaliteli ve düşük kaliteli karbonhidratlar hangileri?

Yüksek kaliteli ve düşük kaliteli karbonhidratlar hangileri?

Yüksek kaliteli ve düşük kaliteli karbonhidratlar hangileri? hakkında hazırladığımız güncel konumuzu okumaktasınız. Bu bilgilerin size faydalı olacağını düşünüyor ve okuduktan sonra bir yorum yaparak değerlendirmenizi umud ediyoruz.

yuksek kaliteli ve dusuk kaliteli karbonhidratlar hangileri 2 Yüksek kaliteli ve düşük kaliteli karbonhidratlar hangileri?

Şeker Bayramı tatili yaklaştı. Bayramda lezzetli tatlıları kaçırıp kan şekeriniz ve kilonuzla ilgili problem yaşamadan önce söyleyeceklerime kulak vermenizi öneriyorum.

Yediğiniz karbonhidratların kalitesini gösteren bilimsel bir teknik var: Glisemik indeks (GI). Glisemik indeks, bir yiyeceğin kan şekerinizi ne kadar hızlı ve ne kadar fazla yükselttiğini gösterir. Yiyeceğin olgunluğu, hatta pişirme tekniği dahi var olan GI’inı değiştirir. Örneğin olgun bir muzun GI’i yeşil bir muzdan daha yüksektir. Fırınlanmış bir patatesle haşlanmışın değerleri oldukça değişik dır. Ayrıca yüksek GI’li bir yiyeceği protein ya da yağla kombine edip yediğinizde GI azalır, zira yiyeceğin emilimi yavaşlar.

Matematikçi gibi düşünmeden düşük GI beslenmenin oldukça basit bir yolu var. Kıyıya yavaş yavaş vuran dalgalar gibi kan şekerinizi yavaş yavaş yükseltecek yiyecekler kaliteli karbonhidratlardır. Bu sıhhatli karbonhidratların yanına sıhhatli da bir protein ve yağ kaynağı ilave ederseniz, kan şekeriniz ve kilo alımınızla ilgili problem yaşlakin riskinizi azaltırsınız. Örneğin, esmer pirinç ve sebzenin yanında ızgara balık gibi ya da sevdiğiniz bir meyvenin yanında yiyeceğiniz ceviz yahut badem gibi.

Yüksek kaliteli karbonhidratlar vitamin, mineral ve lifle doludur. Tam tahıllı ürünler, esmer pirinç, yulaf, sebze, meyve ve baklagiller bu gruba girer. Bunların bir kısmı bitki hücre duvarında bulunan çözülebilir lif içerir. Çözülebilir lif mideden glikoz emilimini yavaşlatır, kan şekerini kontrol altında tutar. Araştırmalara göre tam tahıllı ve yüksek lifli gıdalarla beslenmek diabet riskinizi %35-42 azaltır.

Düşük kaliteli karbonhidratlar ise düşük besin değerine sahiptir. Ana kaynak olarak şekerden oluşur. Şekerler, şekerli içecekler, bal, reçel, kek, pasta, tatlılar, beyaz nişasta ve unlu yiyecekler, meyve suları, kuru meyveler.

Hayat boyu sıhhat uğruna amacınız her vakit beslenmenizde kaliteli karbonhidratları seçmek olmalıdır.

İyi bayramlar…

Op. Dr. Ebru Aydın
İntegratif Tıp & Kadın Hastalıkları Doğum Uzmanı
kadinn.gen.tr

Yüksek kaliteli ve düşük kaliteli karbonhidratlar hangileri? ile ilgili konumuzu okudunuz. Bu bilgileri faydalı bulduysanız facebook / twitter ikonlarından daha fazla kişiye ulaştırabilirsiniz. Ne demiş bir GSM operatörü ‘Hayat paylaştıkça güzel’ azıcık reklam yaptık gibi lakin olsun o kadar :)


Arama Kayıtları: kaliteli karbonhidratlar, kaliteli karbonhidratlar hangileri

Etiketler:

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış.

Yorum Yaz